27. 04. 2017.

Lasciate mi cantare, tutti gli altri possono andare Ili, Za malo, ali nam se nije do kraja dalo! Đuzepe Verdi, Aida, Beogradska opera, Narodno pozorište, Dario Di Vijetri, Nenad Jakovljević, Nataša Jović Trivić, Jasmina Trumbetaš Petrović, Ivan Tomašev, Aleksandar Stamatović, Slobodan Živković, Ivanka Raković Krstonošić.

                    



Lasciate mi cantare,  tutti  gli altri possono andare
Ili,
Za malo, ali nam se nije do kraja dalo!

I baš kada pomislim kako će predstava da bude više nego odlična, jer ima  sve uslove za to ..... KVRC. I to zahvaljujući Upravniku  Narodnog Pozorišta, maestru Dejanu Saviću. Da li je bio uobičajeno umoran, ili više nema želje da se angažuje,... nije bitno, upropastio je predstavu koja bi bila solidna,..... da se malo više angažovao i bar ponekada oslušnuo i pogledao soliste. Ili odreagovao na UŽASAN MUŠKI HOR (bahati, nezainteresovani, neprecizni, falš,a  šef hora, Đorđe Stanković prima platu, samo ne znam za koji posao???? ). Možda bi  i bilo nešto da je Maestro hteo. Ali .....NIJE !  Ovo što smo dobili,..... celina je bila BARA, mlaka, bez energije, bez sjaja u Triumfalnoj Sceni,.... bez ratničkih pokliča, bez ikakve dinamike,..... dakle, PROMAŠAJ što se dirigenta i celokupnog utiska operske predstave tiče.
E sada da pojasnim naslovnu sliku. Za one koji misle i pišu da nisam merodavna. Svirala, sa uglednim pevačima, u ovoj istoj Operi, datum stoji. Imena.... samo jedno, dovoljno MILKA STOJANOVIĆ, u zenitu slave. Dovoljno za pametne. Ostali koji se trse i bune,  nisu se  tada ni rodili, a ni danas ne  znaju ni note, ....ni libreto, .... ni zamisao dirigenta, scenografa, koreografa, kostimografa.....solista,  .... ni išta od režije ili rediteljstva ! 
Ali, idemo dalje...... večerašnja
 Aida
 Jasmina Trumbetaš Petrović
 Više nego odlična. U svemu. Izuzetna. Divno prikazana rola, dinamika, fraze, gluma, kompletan doživljaj. Veoma mi je prijala, iako je u ariji Ritorna Vincitor  imala jedan baš „opaki“ kiks. Moram to da napišem, zbog zluradih „veličina,“ koje mi svojim  sitničavim i nepotkrpljenim opaskama  zagađuju okruženje...... Dakle, ta nesmotrenost   nikako nije umanjila celokupan utisak njene, izuzetno ostvarene, uloge večeras.
Radames
Dario di Vietri
Božanstveni glas, lirski tenor, ITALIANO.  Sa,  sasvim „običnom, svuda normalno naučenom i upražnjavanom tehnikom“,...... kod nas ČUDO NEVIĐENO!  U gornjoj lagi povremeno glas sličan davnom,  mladom Pavarotiju. Smelo sa moje strane? Ne. Samo prepoznato, kroz iskustvo i  poznavanje opere. Dario,..... glas uglavnom iznivelisan, iznijansiran, glumački  veoma solidan (verujem da je bio sputan veličinom scene kao i scenografijom, ali se snašao). Donje i srednje lage ok. Iako u nekom srednjem registru ima  "dečiju boju i pevanje"...... Ali.....prelazi na visine, u legatu, HA, ...... rebus-šta je to? Pitajte naše tenore, ako smete. Ja smem.  Ali neću.  Jer je jasno !  A Vietri.....ima i ogroman   VOLUMEN!    Bravo za gosta. Isprao mi je dušu. Razvedrio, ulio nadu. Oplemenio, podsetio na neke divne trenutke slušanja opere u Italiji. Moraću da to hitno obnovim, da mogu još žešće da se ovde „exponiram“. Jer naši PEVAČI ništa ne slušaju. Opčinjeni su sobom. Neka. Ja njima svakako nisam.
Amneris
Nataša Jović-Trivić (opet  ista priča o imenima, prezimenima, crtama, zagradama......)
Jako solidna, zapravo, skoro odlična. Lep glas, divan dah, uloga dobrim delom pokazana kako treba. Ali, kako je  predstava tekla, sve se smanjivalo, posustajalo, visine su postajale teret, da bi u najvažnijem delu uloge, kada osuđuju Radamesa,... kada je naboj na vrhuncu,  dakle u najbitnijim momentima, glasovno,....  posustala. Šteta, ali..... Možda je momenat da razmisli ...... Prepuštam joj  o čemu. Zamalo da bude  divno.
Ramfis
Ivan Tomašev
Miluje nas bojom glasa, rafiniranim prikazom uloge. IVAN je IVAN! Postojan, odličan, pravi BAS. Pravi  GLAS. Pravi UMETNIK!!!!!

A sada ..... „boranija“ bez belog luka !
Amonasro
Aleksandar Stamatović
Šta reći, sem da Dunav nije daleko.  Gospodin pevač, bariton možda, počne  ulogu na veoma dobar način, ali, pošto je početak lagan, zavara publiku. Avaj, ima i onih koji nešto prepoznaju,.... da ne pričam o publici.... koja nije  merodavna, ali  pokazuje znake da može da postane ..... Nastavak..... sve gori i gori..... Čovek , umesto da peva, a ne može, pokušava da zavara glumatanjem .... jecanjem, grcanjem i plakanjem.....
Ali to ne može da prođe kod mene. Dakle, više je „pričao“ nego što je pevao. Savet...... prebaciti se na GLUMU. Ako uopšte ima nade, jer je i ta strana veoma loša.
 LINČUJTE ME !!!! Gospodo Upravnici...VD, VDD, VGHRTSRI, HSMTP.........i ostali umisljenici.......ili se zalite emisiji "Od glave do pete"  ....
Kralj
Nenad Jakovljević ?????? Šta to beše ?????
 NIŠTA !!!!!....
...džiu-džicu,.. taj jezik niko ne razume, a da ne pričam o pevanju, koga nema. Protežiran, često, a veoma loš. Tačka.
Glasnik
Slobodan Živković
Napreduje, iako po malo histeričan, svakako je bolji od  onog prethodnog,  užasnog. Neću imenovati, ko se seti..... dobija nagradu.
I za kraj.......sa slašću, zlurada Laura
Sveštenica
Ivanka Raković Krstonošić
Uloga mala, ali zanimljiva...... E sad.... Gospođa Ivanka treba da je nauči. Da ne peva pogrešne intervale : Es (polovina sa tačkom) -fes-de (osmine)..... tu je  KRŠ..... peva FALŠ svaki  put, jer ne peva de, nego DES,ali je to NJOJ  „slično“...... NE MOŽE !!!!! Bar ne kod mene  !!!!!!
I tako....... GORE, DOLE, razapnite me, o MOĆNICI OPERSKE KUĆE!
Ko je dobar....ko je  kakav.... šta o nama misle gosti?????
Ali Vam je GOSĆA otišla sa predstave, ili ste je VI odstranili..... REBUS !!!!!!

Laku Noć ! 



Na istu temu, ali iz malo drugačijeg ugla:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.