12. 10. 2017.

Belini, Norma, Beogradska Opera, Sanja Kerkez, Aleksandra Angelov, Aleksandar Dojković, Zorica Mitev Vojnović.























SKRNAVITELJI  I GADITELJI OPERE, OPET  STE OVDE ?

Ili
Norma bez norme

Gospodine VD Opere J. S. !!!!!! Helloooooo !!!!!
Da li ste večera sčuli  ONOLIKU GALAMU I NEOTESANO PRIČANJE HORISTA, nakon samo četiri takta uvertire  u Normi, gde za vreme pause između dva takta, u trajanju samo jedne polovine, ako me razumete o čemu pričam, grmi i buči zaklonjena scena od pomenutih? Ili ste naviklina to? E pa ja NISAM I NEĆU! Hoću da slušam uvertiru, a ne dranje statista, horista, radnika…. O čekrku da ne govorim. DoniracuVama lično ulje za isti. Pa podmažite točak, umesto glavešina.
Pa dokle BRE da nas maltretirate neodgovornošću i neažurnošću, počev od dnevne liste, kao u bolnicama,  nakon večerašnje predstave sve više mislim da i treba da bude bolnička opera, a ne klasična opera, (bolnička za bolesne pevače koj misle da umeju i mogu da pevaju u operi) i  za sve vas u upravi koji to aminujete.
Slobodno mi pretite, udaljite me,igrajte se, moćnici…… nećete uspeti da sakrijete svoju sramotu.
Nakon ovog PROLOGA, sta da pisem?
Večeras, 11.oktobra 2017. U beograadskoj Operi na repertoaru je bila Norma, V. Belinija.
Pa sta? Nije morala. Bilo bi bolje.
Ovo je bio moj  POSLEDNJI odlazak vezan za Normu. Ne više. Ne  uopšte. Ne ovde. Ne sa ovim polupevačima. Ne sa ovim orkestrom. Ne sa ovim horom. Ne sa ovim solistima. Ne !
Evo i  objašnjenja…..

Pisaću haotično, jer sam totalno rastrojena onim što sam čula. A čula sam SVAŠTA, sem onoga što je predvidjeno.
Mnogo toga  je na momente, MOMENTE, zvučalo pristojno. Od pevača, do orkestra i hora. Ali samo na momente. A opera traje, traje, a večeras posebno dugo, dugo, jer ne mogu svi da izdrže i “održe” tempo. Previše je to  za naše PRVAKE.
Zorica Mitev nije mogla, sve I da je bila čarobnica, da uhvati i pokupi, ni orkestar, koji  je bio kao sakupljen sa ulice, ni sve pevače I skandalozne i nedopustive pevačke malverzacije naših slavuja. Predstava je večeras bila apsolutno nespremljena, hor se gubio, orkestar je falširao, u poslednjem činu nije ni svirao….. ko na koga da se “kači”? O pevačima…. Malo niže! Jednom rečju…  HAOS.
Ja SVE vidim. Drugi pult drugih violina, pored Borisa, LIK koji se SVE VREME SMEJAO I ZABAVLJAO, a nije odsvirao ni 30 %....???? Ko je to? I zašto svira, kada mu se ne svira….. I ko ga plaća za toliku zajebanciju, dok se mnogi, kako umeju i  koliko mogu, trude…. Njemu se  “ne svira”…. Pa onda, dajte mu otkaz, ili ga ne zovite više. Mnogo je RUŽNO videti člana orkestra kako se smeje i  čavrlja, dok se Norma bori sa emocijama…… Heeeeej…. .vidi li to iko?????
I sada će svi, SVI, da prebacuju jedni na druge krivicu, a nisu svesni da je bilo sranje bez kraja. Sramota. Opet su stranci napuštali predstavu nakon I čina….. ali koga je briga?
Jakovljević…. drekavac ….kako stoji i izgleda na sceni, tako i peva, kao drvoseča...o izgovoru ne želim da pišem, muka mi je....
Živkovic….drekavac masne kose…drekavac bez vibrata, ili amater iz kraja....
Živković… žensko….. peva  i  gde treba  i  gde ne treba, tj, pokušava da nešto izbaci nalik na glas, ali avaj…… to je samo pusto promuklo, prozuklo ispuštanje nekakvih čudnih zvukova…..    sirota…..a na kraju, sa onim raskeženim osmehom, zaista deluje kao radosna ruska seljanka....
Gnjuračice su odmotavale  i zamotavale veoma nespretno i  trapavo Normu. Ako porade na gipkosti….. ah, o čemu ja pričam, ovo je beogradska opera…..
Polione… O Gospode, smiluj se nad nama … ljubiteljima opere.  Neka se  Dojković vrati u svoj hor. Biće bezbolnije, nego da se ovako muči…. a i  briga me da li se on muči ili ne, , nego muči publiku. A to  me već jako brine. Ne želim više IKADA, NIKADA da ga slušam.
AdalDJiza…… podržana početnim aplauzom sa treće galerije….. svaka čast, podrška porodice je uvek dobrodošla, ali ako nije opravdana, već izveštačena….. nema svrhe, samo je smešno. A  sve je bilo smešno, dok nije preraslo u tugu.  Nemoć. Jad. FALŠIRANJE, URLANJE i  obezglavljeno gledanje prema šaptaču i  svim ostalim akterima iza scene….. Ali, tu pomoći nije bilo, jer gospodja Angelov nije spremila ulogu. A i da jeste, ne mora da je peva, jer ne ume da peva i nema više glas za scenu. A ni stas.
I na kraju Norma.  Daleko lošija nego na premijeri, a o tome sam već pisala. I opet toliko NOTA neispevanih, preskočenih, zamazanih.....čemu? Rekoh, Sanja Kerkez, ova uloga nije za tebe. 
Dakle, šta se sve dešava  u ovoj  predstavi…. ne znam. Pare su uložene, mi ispaštamo. Dokle?  Najbolje bi bilo da se ovo skine sa repertoara, jer ako na početku sezone, a nakon FENOMENALNE premijere (ahahahhahahah), publika i dalje odlazi u toku predstave, ili aplaudira reda radi, a to se uvek produži do besvesti (plaćenici rade svoj posao) isto kao i ja, plaćenik nekih drugih, tako kažu…… čemu sve to?
Čemu pojava da se pevači ne čuju, ali šaptač UVEK I STALNO i veoma glasno, preglasno, do publike ?
Čemu duet Norme I AdalĐize, jedna peva piano, druga urla  do daske?
Možda sam ja pogrešila….. možda ne treba da se sluša opera, već sve oko nje, radnici, točkovi, šaptači, tapšači, smarači……

Ovo je bila SRAMOTNA NORMA. Nadamo se da je neće više  biti.  




Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.