25. 11. 2016.

48. BEMUS. Žal za Burdušem,... ili ... Šta sam ja Bogu skrivila? Laura i muzika.






ŽAL ZA BURDUŠEM


30. 10. 2016. 
Neofarbana, sa frizerskom štipaljkom u kosi, apsolutna kič pojava pijanistkinje Nataše Veljković, uz nepotrebno i prenaglašeno glumatanje koje je u suprotnosti sa zvučnim doživljajem, kod mene je izazivala razmišljanje o stepenu njenog, (opisah stil i stav “a la piazza”, (ne)poštovanja muzike, kompozitora, instrumenta i odnosa prema publici. Uz neusklađenu i nesigurnu pratnju Bavarskog kamernog orkestra, očigledno okupljenog “na brzaka za još jednu tezgu”, Šopen je masakriran. Totalno. U svemu. Od svih njih. Za nedostojnim “čekičanjem” po klaviru, zdušno se povela i kontrabasistkinja, te sam, u tim užasnim momentima, silno patila za Burdušem. Drugi stav koncerta NISAM PREPOZNALA, čule su se "sve note uredno poređane, iste jačine,bez ikakve naznake da u Šopenovom koncertu, kao i u svim delima, postoji dinamika zvana PIANO. Bis sam, ne verujući da će ga biti, ali naša publika je neprincipijelna i poltronska, izbegla, na svu sreću. Ostatak večeri sam provela, pitajući se i mozgajući, gde se zaustavila ping-pong loptica? Ko je osmišljavao program? Ne samo večeras, uopšte na Bemusu? Kako iznemogli vojvođanski orkestar da svira Rahmanjinova? Ili Nataša Šopena? Ili odličan, ali ne i totalno upečatljiv,  Berezovski Skarlatija? Nešto ne ide, pa makar ko da je u pitanju. Nismo doživeli DOBAR  KONCERT. Šteta, bar za nas koji volimo i prepoznajemo kvalitet . Trgla sam se iz ovih razmišljanja na kraju koncerta. Eto koliko su me opčinili. Mlaki, nezanimljivi, dosadni. Slusali smo i neke mnogo, mnogo bolje ansamle ovakvog sastava. Pamte se i danas. Ja se za svaki koncert ozbiljno pripremam. Od stanja iščekivanja, oblačenja, rituala odlaska na vreme, preko želje da uzivam.  Obično pre odlaska, ili koji dan ranije, odslušam  razna izvođenja dela koja nas čekaju na koncertu, ili pročitam o umetnicima koji nastupaju. Večeras smo prevareni. Ovi Bavarci i „Oni“ koji imaju svoje snimke na youtube, nisu ni slični. Da sam znala, ne bih ni došla. Samo je želja za nečim dobrim preovladala. A oni su moju želju uništili odmah na početku. Ali, sutra je još jedan udarač. Izgleda da nam oni mnogo nedostaju, pa ih slušamo tri večeri za redom. Možda će on da bljesne, stvarno.  Bez štipaljke, samo sviranjem.  Nadam se, uzdam se u izbor selektora. Kao do sada. …..Ne mogu više da pišem, jer već drhtim unapred, za sutra…  i prekosutra…. i nakosutra…. do kraja Bemusa. Živeli!



.



Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.