22. 12. 2016.

Aleksandar Radoš, izložba umetničkih fotografija. Hol Narodne Banke Srbije, decembar 2016.




„Svetlost i Svetost Manastira“

Hitam žurnim koracima, ne samo zato što je, veče posle Svetog Nikole,  hladnoća „brijala“ lica prolaznika, već što me višednevno  nestrpljenje vodilo na otvaranje izložbe Aleksandra Radoša UMETNIKA FOTOGRAFIJE i UMETNIKA uopšte.
Kročivši u hol Narodne Banke, ogroman i po svemu „hladan“ prostor, odjednom sve ovozemaljsko, i hladnoca i praktičnost i realnost mog bitisanja nestaju. Obuzima me čudna toplina i MIR. Iako su oko mene ljudi koji su došli istim povodom, iako se čuju njihovi glasovi i lagani žamor, ja sam u momentu omađijana....snagom  duhovne muzike koja prati fotografije koje su pred nama.
Osmisliti  ceo tok otvaranja ovakve izložbe, odabrati pravu muziku, podariti posetiocima neuobičajene, slikovite i originalne uvodne reči, koje  je izgovarao književnik Mileta Aćimović Ivkov, dovesti nebeske glasove članova hora Vaznesenjske crkve,  ne može svako. Može samo Aleksandar. UMETNIK.
Svaka fotografija odiše spokojem, tišinom i mirisom. A ja doživeh baš taj, gotovo nepostojeći  zvuk tišine. Učinio je ovaj neobičan čovek da se zamalo pred svakom fotografijom poklonim. Preneo je na mene osećaj manastirskog mira, lebdećeg koraka onih koji su krenuli putem koji ih vodi „u tišinu“, očekivanje da se zvono, koje je slikao iz neverovatnog ugla, ipak oglasi, preneo je i ukus manastirskog voća i teške oblake i sramežljive zrake sunca i  raskošne boje prirode i osamu monaha.
Neverovatan doživljaj fotografija koje pričaju o tišini. Neverovatan doživljaj koji nam je poklonio Aleksandar. UMETNIK.

Hvala Ti, UMETNIČE !


.

O istoj temi, ali iz drugog ugla:






.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.