05. 11. 2017.

Beogradska Opera, Đakomo Pučini, Il Tabarro, Suor Angelica, Alberto Veronesi, Olivera Mercurio, Jelena Radovanović, Janko Sinadinović, tenor, Vuk Zekić, Tamara Nikezić,….
















Ostati svoj...... i ne pokleknuti pred zlim jezicima.....
Ili
Plašt i Sestra Anđ(elik)a
Pisao Đakomo Pučini i promašio
 04. 11. 2017.

Toliko mi je bilo dosadno...... zapitajte se  zašto? Opere, jednočinke, neuspešne,  neopisivo dosadne i  pri vrhunskom izvođenju, a ne večeras.....
Ali, u toj dosadi, ipak sam zapazila neka veoma bitna dešavanja, što se tiče naše Opere.
Neka su  postojano rečena, neka nova.....
DRANJE !
Što  naši pevači vole da se deru... nema im premca. Ako. Što jače, pre će im glas pući, a onda, eto nama spasa, sem ako ih drugi ne naslede.  Sa prve galerije levo, prepoznatljiv i smešan,  plaćeni muški glasnovikač je   urlao BRAVO, na ono što „ni najrođeniji  ne voli“...... Zabava .....Htela sam, u pauzi, da ga nađem, ali sam  imala daleko prijatniji i  prekrasan susret sa jednom DIVOM evropskog i svetskog ranga.... te su mi te prizemne urlatorske spodobe  bile totalno minorne i  mizerne. Mene je susret sa DIVOM  ispunio, oplemenio i bila mi je velika čast da sam je  upoznala, a tek razgovor...... Radost, ushičenje i potvrda da svi VELIKI imaju ogromnu harizmu, neposrednost i toplinu...... S.R. Hvala
I zašto bih ja sada kvarila svoj dozivljaj, pišući o nekim tamo sedmorazrednim pevačima za koje mediokriteti koji  su im u  okruženju imaju OVO, ili ONO mišljenje?
~'Ajde..... da ispoštujem i one koji vole i one koji  ne podnose moje pisanje......
Plašt.......
Kratko....... Neki neprepoznatljivi, neki bledi, neki nečujni, neki previše čujni....
Ali.... Zekić, u svojoj životnoj ulozi.... DRANJE DO JAJA. Ali veoma dobro, onako, naturalno, planinsko, srčano i iskreno. Čak mi se dopao. Otklonio mi nizak pritisak, doveo me u normalu. Tako gromoglasan.... Samo ne  i za druge uloge..... nikako.....
Sinadinović..... takođe. DRANJE DO JAJA. Možda mu je teško......Briga me.....ja sam publika......Toliko.
Olivera...... jedna, kao prvo što  se vidi..... neuredna žena, izgledom i ponašanjem veoma PROSTA  i bez šlifa...... kako izgleda, tako „glumi“ i tako zapeva, tj. falšira ....... asocira me na propale burdeljske pevačice u nekom zabitom kvartu nekog sirotog grada u nekom delu Amerike...... Šta će nam? Pa mi, bar takvih, imamo „na lopate“.....

O ostalima..... NO COMENT, sem da su bili kakvi su uvek....
Sestra Anđelika.....
I One....Sve iste, kostimografijom, scenografijom, koreografijom i pevanjem.... sa malim, nevažnim   izuzetcima..... promašaj..... Ah da, na svetskim scenama je slično.... jeste.... ali pevanje je, kao i postavka..... ohoho ....različito, tako da sve ima smisla i  sledi se  jedan umetnički tok..... ovde tapkamo u mestu.... tj, reditelj je  nemaštovit..... očito nije dovoljno novčano stimulisan, kao, npr, ja, kako misli.... Ali sta ja tu mogu....Ko ume.....???? Eto,  Moja tarifa je.... LJUBAV PREMA OPERI OD PRE MNOGO GODINA !
Nastavljam......
Jelena Radovanović..... solidna, prijatna, manje više, ok. Veoma angažovana da svoju rolu  iskaže maximalno..... A da li je samo to dovoljno za utisak o jednoj roli?
Tamara Nikezić.... Istinski sam iznenađena. Očekivala sam mnogo  lošije izdanje, a dobila sam  scenski upečatljivu, oholu, zlu, ali prikriveno pokazanu  ranjivu staricu. Gluma..... scenski efekat...BRAVO..... Pevački manje, jer tu su  neiznivelisani registri, nedostatak visina, ali  boja kontraalta je ono što mi se sviđa..... I očigledan  napredak u odnosu  na pre.  Dakle, još mnogo rada, ali i  osećaj da će ubrzo biti još bolje i .... ukupno...... svakako je ostavila mnogo bolji utisak nego što sam očekivala, a nesumnjivo bolji od priproste BAKE  Merkurio......
Orkestar malo pokretniji, zvučniji, puniji..... Zaključak: Veronezi šarmantan i italjinaski atraktivan..... kleči, ljubi,  osmehuje se, udvara, učesnicima, publici, svima..... A dobio je mnogo...... Un vero Italiano ..... Može opet da dođe.... biće  baš dobro...... Samo ne  u ovim promašenim operama..... Neka se razmahne u drugim..... Uživaćemo.......

O istoj temi, ali iz drugog ugla, jer ako dve osobe sede jedna 

pored druge, ne znači kako će isto  čuti, videti i doživeti:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.