NABUKO
sa
PEDESET
NIJANSI DIVE
ili
Nabuko
kao NaPuko
Može….
naravno da može. Nabuko je predstava koja
ima potencijal da bude veoma solidna. Nažalost, nikada u celini, ali ako se napravi dobra
kombinacija pevača i dirigenta… može. Večeras…. pata karte. Ali samo zato jer
je dvoje odličnih prevagnulo nad ostalima….. I napravila se ,
koliko-toliko ravnoteža .
Idemo
redom. Uvertira, kao i na dalje vođenje orkestra, uz dirigenta Đordja
Pavlovića….. Dokaz kako nije svako DIRIGENT ni
po rođenju, ni po školovanju. Jedna histerična ujdurma, sa PRAVIM tempima, ali
AVAJ!!!! Tempo bez ikakve dinamike ili
logičnog sleda muzike nije dovoljan radi ushićenja…. gde je tu osećaj
osluškivanja solista i njihovog disanja, fraze, atmosphere i svega što je
neophodno da dirigent uoči…. Zato smo dobili vašarski utisak kroz zvuk, a o
raspadanju orchestra, neusaglašenom slušanju onih “iza bine” i ovih u “rupi”….
pitajte tzv. Dirigenta, možda će moći da
izmisli neki izgovor…. ali neće vredeti. U dve reči…. ovo nije drigent, već
statua koja maše prateći, koliko ume, partituru, a ne CEO ANSAMBL… Solistima i
jedno veliko bravo i sućut, ma kakvi bili,
uz ovog neukog krajputaša,.… Žalosno. A da dodam kako MU se član orkestra (drugi pult drugih
violina) sve vreme, zajedno sa “pult” koleginicom (koja izgleda kao da je posla na tuširanje)…. Smejao i
smejao na neku internu nebulozu… ali SVI IZ
RUPE zaboravljaju da ih publika VIDI, a dirigent je toliko opsednut
okretanjem nota, da ništa drugo sem nota i ne vidi, a i ne čuje…. eto, da dodam…. engleski rog (kao da duva u
kravlji ) i Abigaila…..?????? Pa ko će da reaguje da se to dovede u red? Možda Djole očekuje da mu Abigaila pomogne i skoči u orksetar i najebe se majke rogu?
Ljudi….. gde ste?
Hor
Jevreja ? Večeras hor ratnika, hor obesnih, a ne unesrećenih…. Promašaj do
bola. Samo puko dranje. A očaj koji bi trebalo da čujemo i vidimo u njihovom jadu i
molbama…. Ostaviše nama. Mi ionako očajavamo zbog divno komponovanog dela….. a
dobismo gromoglasno urlanje. Đole je promašio po drugi put. Ne mora više, neka
radi nešto drugo…. npr. neka se bavi
nečim što će da ga otrgne iz letargije… ali ne dirigovanjem.
Zaharia,
Ivan Tomašev…… BLISTAV !!!!! Najbolji do sada. Iako sam mislila da ne može da bude bolji nego što je do sada bio, pogrešila sam.
Može, i to je dokazao večeras. Jedan sugestivan lik, fantastično otpevan i
prikazan. Dobili smo predivne fraze, duge i ispevane, bravurozni momenti
dovedeni su skoro do perfekcije, dinamika kroz osećanja, gluma….SVE ! Bravo za
Ivana, BRAVO !!!!!
Ismail,
Aleksandar Dojkovic se OSILIO. Osilio u dranju. I sram ga bilo. Dere se gde god
stigne, stenje, izdiše, kuka….. a kada ga opkole ratnici, on u krugu čuči ….. imaš sliku nemaš ton. Šta će nam to ! Ovo
nije pantomima. Ovo je opera. Jadnik,
očito je pogrešio profesiju. Ali to me još više razljuti, jer ja NEĆU da slušam
TO. Ali, ako želim da čujem neke pevače, moram
njega da istrpim u paketu. Moj izbor, ali zato je moj
izbor i pravo da pišem o tome. Njemu nije mesto
u solistima, NIKAKO... Publika mu se smeje… a počeće i glasno da negoduje,
samo je pitanje vremena.
Fenena,
Aleksandra Angelov….. nabeđeni mezzosopran. Mučno pevanje, AJDE nekako i da
progutam…. ali KRAJPUTAŠKO STAJANJE kao vid glume, a to je u svakoj ulozi koju ima…. NEDOPUSTIVO!!!!.
Kao unesrećena . Stoji i zapeva, eventualno mrdne malo, koliko da ne dobije grč u nozi. Zna li ONA
šta je opera i šta treba, sem pevanja, da se tu RADI ?
Abigaila,
Sanja Kerkez……BRAVO!!!!!!! Konačno, posle one Norme koja nikako nije za
nju….. BRAVO!!!!! Napisah na početku… MOŽE. To se odnosilo baš na Sanju.
Odlična, sugestivna, i ratoborna i
očajna i uplašena i nežna … dinamika shodno
radnji….. PIANO koji se u našoj
operi skoro nikada ne čuje, sem kada Sanja peva…… TO je TO! To je SANJA! Pedeset
nijansi jedne DIVE. Ali mi ne želimo te nijanse, već samo nijansu BLJEŠTAVOSTI
koju ima.
Nabuko,
Nikola Mijailovic….. profesor. Sve više professor, sve više NapUko, sve manje pevač. Iako je ovo večeras bilo
MNOGO, MNOGO, bolje od onog nesretnog
Onjegina….. i ovde imam , ahahahhaha, zamerke. Pa mi smo u OPERI, ne u školi. Profesionalizam,
pevački…. Dakle, pevanje, manje-više
solidno, koliko je njemu u ovom trenutku od Boga dato, ako zanemarimo “šlajm”
koji se provlačio celo veče,. Glas oduvek nedorađen i nezavršen u školovanju,
jer je ostao delimično sirov…. I to se
sve više čuje. Pevač koji “hvata“ na prirodno pevanje….. ali ovo je OPERA, ne
kafana. Tehnika….. imam utisak da se samo povremeno podsetio šta i kako treba… Gluma…
skoro i da je nema…. sem u nekim delovima, ali je više infantilna nego
proučena. Pitam se…. kako izgleda čas kod ovog profesora, kada i nije baš
ni u pevačkoj, ni u glumačkoj formi. Čemu uči studente….? Da se razumemo….
To što nigde nije “kiksnuo” i što je
dočekao kraj predstave bez frke…. ne znači
da je dovoljno. To je samo baza. A nadogradnja??????? Daleko je od toga. Veoma daleko. Na žalost. Zar tako mlad, a već ima amneziju? Može li da se seti svojih dobrih nastupa u velikim evropskim operskim kućama? Trebalo bi! A
njegovih studenata večeras ? Po neko,… ili niko…. Toliko.
I
za kraj, jedno pitanje? Zašto sobarice, glasnici, savetnici, potrčci, sestre,
služavke i ostale sporedne uloge uvek dobiju oni koji, kada se oglase….. UPLAŠE
ME!!!!! Čemu vriska jedne Tatjane Mitić, ili neotesano dranje Danila Stošića? Zar nemate na spisku onih koji primaju platu
i neke druge? Pa dajte i njima šansu da se deru, ne samo ovi…. Budite fer…. Ovo
je Opera…. ne sivilo u pedeset nijansi…..
.
.
O istoj temi, ali iz drugog ugla:
.
.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.