OSVEŽENJE U OPERI
DUŠICA BIJELIĆ
i
Aleksandra
Petrović
14. 10. 2017.
Šta li će sada reći čuveni i nadasve sujetni pevači,
prvaci, ustoličena imena naše operske scene? Ja ću im olakšati..... Neka kažu
šta god žele, ali me retko razvesele.
A ja sam se večeras fokusirala, koliko sam god mogla,
na gošću Dušicu Bijelić, o kojoj, sasvim slučajno, NIŠTA unapred nisam znala...
a to i nije bilo bitno, jer ja pišem impresije nakon operske predstave, a ne na osnovu
rekla-kazala-pisala-pročitala. Ja verujem samo svojim ušima i pišem ono što JA
čujem i doživim.
Dušica je jedna mlada, lepa, zgodna i odlična operska
pevačica. Bravo!!!!
Konačno sam UŽIVALA!!!!! Neverovatno je kako se kod ovakvih, pravih
pevača, sve lepo vidi i primeti.
Evo i šta, za one koji ne kapiraju o čemu pričam i
zašto im stalno nalazim zamerke.
Jako dobra škola, svaka fraza do najsitnih detalja
urađena, dahovi na mestu, bravuroze SVE ispevane, dinamika, uloga kompletno i detaljno i veoma ozbiljno, kao
što se i radi svuda, sem kod nas, dovedena do perfekcije. Gluma.... mimika.....
suptilnost...... Tehnika pevanja na zavidnom nivou.... kada je vesela i
koketna, glas je „radostan i otvoren“,
kada je lirski raspoložena, glas dobija „tamnu i zatvorenu“ boju. Dikcija i
izgovor, ležernost na sceni....
Evo, jedan, od mnogih
detalja, posebno me obradovao i naveo da pišem još..... U sceni
ispred zavese, za vreme dueta sa nesretnim Šljivićem, (o njemu kasnije, iako ne
zaslužuje ni jednu reč, ali me toliko iznervirao da će dobiti ceo pasus), Adina
(Dušica) sedi... i u jednom momentu sklanja haljinu sa cipele..... nastavlja da
peva, jer će naići trenutak kada treba da ustane, te unapred misli šta
sve sledi sem pevanja, NEĆE dozvoliti da
joj se haljina uplete u noge....... TO SE UČI... da li u školi, ili sam umetnik
sebe rastereti mogućih neprijatnosti,
nije važno. To je, zapravo, sasvim normalno i kompletno prilaženje i
prikazivanje svake uloge. Naši se
sapliću, jer, ne da nemaju vremena da misle o tim detaljima, prvo ni ne umeju,
a drugo, opterećeni su samo idejom da izvuku živu glavu sa scene.... treba pevati toliko nota,
hodati.... kuku..... teško je to......Oni pevaju na snagu, iz inata, da se naj... svima svega ... dokazuju svoju umišljenu veličinu... a zapravo.... uglavnom ništa posebno.
Dakle, Dušice, jedno VELIKO BRAVO!!!!!!! I hvala za
oporavljanje od slušanja svega i
svačega. Nadamo se da ćemo te još slušati sa velikom radošću.
Veoma prijatno iznenadjenje je, za mene večeras,
Aleksandra Petrović. Da me sada pitate ko je to? Ne znam. Divno peva, odlično
glumi, lepo izgleda..... a da je čujemo malo češće?????
A sada.... mnogo teži deo, ma kako delovalo da ja
volim da kritikujem.... meni je uvek teško i uvek sam tužna. Jer, zašto nam ne
bi bilo bolje i lepše? Ali, pod ovim, večerašnjim sastavom.... ne može.
Nemorino..... Dejan Maksimović..... dao je sve od
sebe, ali je to manje od osnovnog i dobrog, što se mog kriterijuma i viđenja opere
i pevanja tiče. Surovo, ali tako. Ne mogu da budem zadovoljna samo zato
što nekome nije „pukao glas,“ ili
što nije zabrljao negde ili...... toliko
ili..... Daleko je to od ove uloge..... vizuelno, bio radostan ili tužan, Dejan
ima zabrinuti izraz lica..... to se UČI, kako da se kamuflira...... publika sluša, ili čita tekst o ushićenju, a na
pevačevom licu..... borba..... sa visinama, frazom, dahom..... na žalost, sve
bez dinamike..... čuvena arija „Una furtiva lagrima“..... sa toliko odsustva
emocija...... žalosno......
Belkore.... Vladimir Andrić...... pa, jedno ništa na
svo ono dranje...... vibrato, šta to beše.... pasaži... šta to beše..... vozi glisando i eto ga...... dođe kraj..... Standarno
loše.
I.... Dulcamara.... Mihajlo Šljivić...... samo par ili
malo više reči, zavisi od momentalne inspiracije koja je u naletu......
Definicija gore pomenutog...... Pevač bez ritma i
sluha!
Sve vreme tokom predstave, ili je kasnio (u najvećem
delu), bio trom i stabilan u tom „njegovom“ tempu, ili je neznatno žurio. Nikada
TAČAN. O konstantnom falš pevanju za pola tona niže...... nemam teksta. Čovek
kome se poveravaju uloge, NEMA SLUH. Da pišem još? Ma kakvi, ne zaslužuje. Samo treba da ga
bude sramota. Ali moram da dodam da se
divim njegovim kolegama, a naročito Adini, kako su uspeli da pevaju sa njim,
koji falšira sve vreme. Znate li koja je muka pevati svoju rolu, u duetu, ili
tercetu, kvartetu, ili kada su svi tu „ na dranju“, a neko
ima SOPSTVENU intonaciju, van tonaliteta.
Zapravo, pre početka ove divne predstave, a moram da
nahvalim scenografiju, koreografiju, kostime, svetla i atmosferu na sceni.....
pojavili su se, kao i uvek, članovi orkestra. Iako su se tokom predstave „raspadali“ pod vođstvom MAHNITOG i „ELEKTRIČNOG“
dirigenta Đorđa Stankovića, koji APSOLLUTNO nema osećaj da mora da vodi ogroman
ansambl, da mora da sluša pevače, hor, da prati scenu.... On je divljao za
pultom ne obazirući se da li neko (Šljivić) može da prati njegov tempo koji je
pravi, ali naši protagonisti, sem Dušice i Aleksandre, NE MOGU to da odrade. Možda
hor, povremeno. Stanković maše i srećan je. Ali ja nisam. Nisam
još zbog nekih detalja koji su mi slučajno ušli u vidokrug. Garderoba
članova orksetra. Skoro svi u dress code garderobi, (manje-više ok, ali ništa
šokantno) sem zamenice koncertmajstora, koja je dosla u sivoj trenerci i nekakvoj prugastoj bluzi i žene za drugim pultom drugih violina, koja je bila
u „šarenoj zavesi“.... Zašto????????
Onda mogu svi da dođu kako hoće.... vrućina je u rupi, mogu muškarci da dođu u
šortsevima, da „lade jaja“, žene u maramama kao da su pošle na plažu...... Ko
će da skrene pažnju tim „belim medvedima“?????
Eto, i ja dođoh do kraja svojih utisaka. Mislim da je
ipak, nad svim zamerkama, prevagnulo
LEPO osećanje i radost da sam čula bar delimično kvalitet. I još jednom.... BRAVO
za DVE DAME .
Viđenje istog događaja,
ali iz druog ugla:
.
.
Nema komentara:
Objavi komentar
Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.