29. 10. 2017.

Verdi, Trubadur, Beogradska Opera, Dragutin Matić, Jelena Vlahović, Jasmina Trumbetaš Petrović, Ivan Tomašev, Dušan Plazinić, Tatjana Mitić, Danilo Stošić, Predrag Gligorić, Slobodan Živković





















TRUBADUR

Ovacije i ludilo
                                                                                                                                     28. 10. 2017.


Svaka čast. Operskim, tako se zovu  zar ne?  pevačima, tj, urlačima večeras. Do sada nisu bili  ni glasniji, ni lošiji, ni očajniji, nego u ovoj podeli. Jučerašnja Slava, bolest, umor, bes, suze, krv, znoj, proliv, ma dajte, dobismo sveopšte  sranje..... SEM.... Dragutina Matića, koji je bio najbolji do sada, u ovoj ulozi. I???? Koliki je to dijapazon, (a meni je trebao dijazepam, ili bar dupla seljačka rakija od 22 grada) da bih svarila tu razliku..... od užasnog do fantastičnog.
Imam apsolutni sluh. IMAM! Ali za ovo što smo čuli, nije bio potreban ni apsolutni, niti bilo kakav sluh. Sve je i najvećem laiku bilo jasno.
A večeras su me neopisivo  nedopustivo maltretirali ljudi koji su FALŠIRALI do iznemoglosti, u svojim nastupima.
Prva Leonora, moja „omiljena“ Jasmina ..... znate već, ne pišem hiljadu reči.... Niti jedan jedini visoki ton, da ne pišem koji, ne bih bunila populus koji ne poznaje muziku, a ni većinu ostalih NAPISANIH U PARTITURI nije otpevala kako treba, već je sve vreme  falširala, zapevala totalno bez daha, glasovno  „ljuljala“ , te nismo prepoznavali tonalitet, niti melodije, a tek arije..... da li je u pitanju "prolaznica", „skretnica“  ili „odlaznica“ ..... modulacije, MUTACIJE tek..... kobna stavka  kod velikog broja  tzv. pevača.... nedostatak sluha, ritma, SVEGA !!!!  Održavatelj, ahahahha, koja ružna reč...ali samo to  mi je  asocijacija na  NJU...... master klasova, ( našim rečnikom, kurseva....) po inostranstvu i mlaćenja ne znanja  u prazno......  grešila je  u poslednjem činu.... stvarno jedno veoma  bedno izvođenje, a da navedem još detaljnije..... evo : U prvoj ariji „Tacea la notte placida“, ništa nisam prepoznala,  a posle...  „Di tale amor...“, jedva, ... sve  dok sirota devojka koja „duva u flautu,“ ali ne gleda dirigenta, a još manje prati solistu, što smo, KAO RASPAD, ČULI  pri kraju predstave,  nije počela... da duva .... pa sam nekako shvatila  o kom se delu radi.....O  predivnoj ariji „Miserere“....ili „Vivra“.....itd.... duetima, šta reći, sem :  SA KOJIM PRAVOM NIJE OTPEVANO NI 30 % ????  Ume li Jasmina da čita note? Zna li šta je OSNOVNO POŠTOVANJE NOTNOG MATERIJALA.... „staccato“, „piano“? ..... žalosno.....nedopustivo..... 
I mislim da je na odličnom putu da dobijemo još jednu Tatjanu Mitić. 
Na žalost, ona nije jedini kandidat, ali je svakako mlađa od sledeće na mom spisku užasnih, večeras.
Azucena, Jelena Vlahović...... kako da pišem dalje, a da ne padnem u vatru besa? Dokle ćemo da dozvoljavamo, kao publika, da nas zavaravaju dovedenom decom iz Budve i Kragujevca, kojima je prekrasno objašnjeno  šta slušaju, koji su likovi, o čemu se radi u ovoj operi..... kao i da treba da aplaudiraju na kraju svake arije, na kraju predstave..... Bravo za pedagoge koji su se potrudili da sve to mladi ljudi shvate. Ali, poenta nije u tome, već u onom preostalom delu publike...... Nije čak ni tu.... Rešila sam da postanem plaćeni tapšač..... više love nego od ovih što mi plaćaju za kritike..... o čemu šapuću GRANDIOZNA IMENA velikani operske scene u našem pašaluku,  tapnem par puta, dobijem lovu.... ne pišem, ne trošim prste, trebaju mi da brojim lovu...... Heeeeeeej  !!!!!!!
Kako SME da se pojavi na sceni J.V. ??????? Da urla, grokće, vrišti i nekontrolisano „pljuje“ tonove...... da ima "vazduh u grlu"... Čuvena "Stride la vampa“..... Neeeeeeee.... i ....  DOKLE ? To što je NEKADA bila sjajna, što sam je obožavala i hrilala da je čujem,  ne znači da može da nas muči do smrti.... čije, videćemo... Ili...
Očekujem na sledećoj predstavi Trubadura, u ulozi Azucene, ili Biserku Cvejic ili Bredu Kalef..... Što da ne.... sem ako  ovu gospoju ne nasledi Tatjana..... Sve kod nas može.....
Manriko...... Dušan Plazinic...
Manriko je  „rik’o“.....
Nazalni, nazadni, nakaradni Manriko.
Mučen u libretu, mučen na sceni, mučen i utučen.
U operi  je k’uko, a nama „zavuko“.
Drao se kao jednorog pred parenje, stenjao......te reših da mu na sledeću predstavu donesem nošu. Ako je neće on, ja ću. Jel treba još? Ili možda pelene, nisu skupe na komad, jedno tri.... za svaki čin.  Sram ga bilo!!!!!!!
Na žalost,  Ferando, Ivan Tomašev..... večeras dobar, ali to nije ON. Indisponiran,  bez energije, bez, u celini ispoštovanog  notnog zahteva.... i bilo kakve želje.
Nije ni čudo......  sve je bilo MRTVO, od tempa (koji  inače uvek energična Zorica Mitev  uspeva da nametne, i uz  sjaj i „žestinu“ koju ima, ali večeras NE ,) preko   smorenog orkestra, solista, tako se zovu, koji, da su mogli, pevali bi još sporije.... gerijatrija, šta da se radi..... do ..... onih bednih sporednih uloga u pokušaju pevanja već pominjane Tatjane Mitic, potom je sledio uporni i očajni drekavac Danilo Stošić, Slobodaan Živković i najužasniji Predrag Gligorić......
I u sred takvog   okruženja...... Gle....... pojavi se BARITON !
Moćan i superioran i glasovno i glumački ! Ne zato što su skoro svi ostali bili mizerni, već sam po sebi superioran.
Grof Luna.... Dragutin Matić. Da !
Konačno mogu da napišem da je večeras bio NAJBOLJI u ovoj ulozi, od svih izvođenja do sada koje sam slušala....... Bravo Grofe. Takva nadmoć, ne nad  kolegama, nego na sceni..... sigurnost, fraze, DINAMIKA...... Čuvena  „Il ballen“.... (Besprekorna, kao i cela predstava što se Dragutina tiče),  uz klarinet  koji se odmah čuo kao NOVO i KVALITETNO izvođenje  Gospodina Umetnika Veljka Klenkovskog, ili Gospodina Klarinetiste.... redosled sami odaberite, nije važno, važan je kvalitet sviranja i postovanje mesta, tj, Opere, gde je došao, u odelu.... sa kravatom...... ( jako je važan dress code.... obavezan svuda, SVUDA!!!!),  za razliku od orkestarskih indijanaca i indijanki, koji dolaze kao da su iz teretane svratili...... dakle da se vratim na, večeras JEDINOG  pevača, koji je bio to što treba...  kompletno..... Bravo !
I tako...... ja sam, ipak, uživala u određenim delovima, fokusirala se na njih.... može mi se.... UMEM.... ostalo sam ..... napisala..... I nisam, kao većina članova ove operske bagre,  pratila da li je i ko gde sedeo, lovio, šnjurao, sačekivao.....  uvek ima tih „iz senke“..... a to mi se nekada samo pokaže,...  večeras sam bila polu- trpeljiva, a, zapravo, OČAJNA..... i pitam se.... ko pravi podele (kao ne znam), i poveže pevački ološ i dobre umetnike? Ravnoteža? Pa nije ovo apoteka, ili pijaca...... a možda uprava voli da su svi na istom nivou..... ahahhahahahahahahaha,  pa ne može. Ne može! Ni  na drugim mestima, ni kod mene, ma ...  ne može nigde, sem kod nas. Ali......  Ima ljudi koji ČUJU, ZNAJU !!!! VIDE i PIŠU, uz argumente.... a vi kačite sličice i ljubite se, posle je...e sve po spisku jedni drugima.... meni posebno....
Oponirajte mi, biću srećna..... Mislite da je ovo Sicilia ? NO!  Ovo je vaša mizerna prćija, a moja Operska kuća, gde se uvek vraćam i uvek nadam nečemu dobrom....ali zalud...iako ne odustajem !!!!  Prćija  u kojoj, zahvaljujući trange-frange manipulisanju ...  svi sve pevaju, od horista do solista, od tacnara i vratara do glavnih uloga vračara i tračara, sobarica i grofica  i nazad.... ! Ole !




Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.