02. 12. 2016.

Beogradska opera. Karmen. Jadranka Jovanović, mecosopran, Dragoljub Bajić, bas, Miodrag D. Jovanović, bariton, Ivanka Raković Krstonošić, sopran, , Ljubica Vraneš, mecosopran.









Karmen još nije umrla, a ka`će ne znamo!
19.11.2016.
Pokušali su da mi opljačkaju dušu. Neuspešno. Ko uopšte ima pravo da bezočno i besramno duhovno i materijano pljačka ovo malo probrane publike koja je željna opere, popularnih arija i horskih numera, baleta i sveukupnog doživljaja ? Jaca, Dušan, Dejan….. Ko svemu kumuje? Uprava? Pevači? Novac?....Publiku to ne interesuje.
Koliko roditelja odvaja priličnu svotu novca da bi im deca pevala u horu kod Leontine, Larise, Aleksandre, Bojane i ko zna koga još, a oni, em mlate lovu, em decu rabe, i  na sve to daju lažne nade roditeljima da će im deca biti *zvezde*… gde i čije, ne zna se, ….. a rezultat?    00 ! Izmedju ostalog, u operi, ne mogu da sakupe dvadesetak devojčica i dečaka koji bi PRISTOJNO otpevala jedan delić u “Karmen”?
Ipak, nije sve tako crno, ima ponegde i sivila.
Sreća po nas, ali pitanje ozbiljno! Zašto pevači primaju platu, a ne pevaju? Mislim, mnogi, ili većina, bolje da ne peva, ali onda neka ne budu tamo zaposleni. Toliko ima mladih, kvalitetnih, ODLIČNIH, koji maštaju i jedva čekaju da stanu na “te daske koje život znače” i koji su “ohoho” bolji od ovdašnjih glasovnih kreatura.
Jadranka Jovanović…. sinoć smo čuli njenu posmrtnu riku…..(postoji jedan snimak na youtube sa jednom ISTO TAKO NAŠOM,  OPERSKOM DIVOM, koja ISTO TAKO, riče)…. a sličnih u operi ima još, ali im retko dozvoljavaju da plaše publiku….. To je  ipak privilegija PRVAKA !
Sramota je da sinoć, u punom pozorištu, aplauz bude skoro nikakav (nije pomoglo ni to što je u publici bilo oko šezdesetak trinaestogodišnjih PREDIVNIH KLINACA iz Kragujevca, koji su došli da čuju nešto što tamo nemaju ). I nakon završetka opere, kažu: Tako je bilo dosadno i mrtvo!    Bravo za decu, u startu izgubljenu buduću publiku.
Šta dodati, a ne napisati traktat o mučenju?
Dragoljub Bajić? Ogroman, već potvrđen problem sa intonacijom. Miodrag Jovanović u ulozi Eskamilja, odlično glumi, ali glasovno je apsolutno u skladu sa Karmen, tj, Jadrankom... čuveni duet je bio horor,... oboje bez glasa, vibrata, intonacije i daha. Aušvic. U operi Karmen, postoje likovi koji predstavljaju njene drugarice: Fraskita (Ivanka Krstonošić Raković) koja je promašila tumačenje uloge i predstavila se, preterujući u svemu, kao alkos sa druma,.. meni je lično bila izuzetno “prosta” u svakom smislu te reči …. i Mercedes (Ljubica Vraneš) koja je bila totalna suprotnost,.. odlično peva, ali se ponaša i glumi kao plemkinja, što ne ide uz ulogu. Zaključak: Režijsko preterivanje i nedorečenost u kreiranju suprotstavljenih karaktera.
Totalno izmučena predstavom, nemam više snage da pišem o svim akterima, manjim pevačkim, horskim i baletskim ulogama, ali nešto ne mogu da zaobidjem: ORKESTAR. Vodjen temperamentnom i energičnom Zoricom Mitev, počeo je bravurozno. Moram da kažem: iako većina misli, a na osnovu doživljenih niza predstava, da je orkestar užasan, što u realnim dogadjanjima i jeste, ali isti taj orkestar ima jako kvalitetne muzičare. E sad, ko je kriv što oni ne pokazuju svoje znanje, duga je priča, beskrajna. Elem, počeše energično, ali AVAJ! Nastupi drama pre drame.
Kroči na scenu Jaca i svi propadoše u ambis. Muzički. Glumački. Scenski. Tempo zamro, pauze predugačke, čeka se da Jaca udahne, namesti dijafragmu i onu stvar u “vinklu”, izdahne, ali,….. ništa. Samo šuštanje I GRAVE popuštanje. Ili AGONIJA. A agoniji nikad kraja…..predstava je trajala pola sata duže nego uobičajeno. Zašto? Da bi Jaca mogla da vitla suknjom u prazno, da prepliće tankim nogama, misleći da je devojka, ah, ali na sceni je baba-devojka, usporena dahtanjem, ne bi li došla do vazduha….i opet NIŠTA.
Ali, nešto je bilo i lepo. Jedna od lepših arija u operskom repertoaru, poznata samo pravim sladokuscima, je arija Mikaele. Aleksandra Stamenković Garsija,  sinoc je bila jako dobra, sa divnim vajanjima fraze i dinamike, odličnom glumom, topla i dirljiva…i, bar sinoć, svakako, iznad svih! Zato je zasluženo dobila najveci aplauz na otvorenoj sceni.

Idemo dalje, čeka nas Gianni Schicchi, ili, što bi muzičari rekli: Djani Skiči. A ko će sve da skiči, tek ćemo čuti. 



O istoj temi, ali iz drugog ugla:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.