30. 04. 2017.

Ah, Qual Orror !!!!! PROLOG I PRILOG ZA VD DIREKTORA OPERE JANKA SINADINOVIĆA, Đuzepe Verdi, Trubadur, Narodno pozorište, Beogradska Opera, Lana Kos, Dušan Plazinić , Dragutin Matić, Jelena Vlahović, Dragoljub Bajić























Ah,  Qual Orror   !!!!!

PROLOG ZA VD DIREKTORA OPERE 
JANKA SINADINOVIĆA

                              Možete Gospodine VD da mi pretite (sve se jako brzo sazna, mi živimo u prćiji), da pišete tomove  napada na mene...... svima, svakome, da se žalite, ..... Slobodno..... Samo napred, možda želite da mi isperete mozak,.... ne znam, .....bavite se sporednim stvarima, kao do sada..... umesto da se osvrnete na OVO !!!!!!! Jer nisam, u ovakvom mišljenju, jedina .... naprotiv.... ali VI to NEĆETE da  znate, jer ste večeras, a to Vam je uobičajeni  manir,  posle prvog čina Trubadura, a na Vašu sreću, otišli sa predstave,... ja sam ostala, da mogu da pišem ono što se Vama ne sviđa. Možete, možda, od svega navedenog po nešto, minorno, ALI NE MOŽETE DA MI OSPORITE  i ZABRANITE DA IMAM SVOJE   MISLJENJE!
Ovaj večerašnji užas koji ste nam priredili nema ocenu. Samo : SRAM VAS BILO. I one koji su sklopili ovakav „performans“. Sram Vas bilo zbog gošće. Zbog publike. Zbog poznavalaca, a još više LJUBITELJA opere. Ali, Vas baš briga. Idemo dalje, u MAJ. Ali bez mene. No, ovo nije kraj, što ste očekivali. Ovo je PROLOG.
Sada sledi PRILOG !
Tek krećem da podelim UTISKE sa večerašnje predstave.
I čin i sve nadalje do kraja
Dragoljub Bajic kao Ferando,  za mene... amater. Aria bez staccata, dakle, dalje nemam komentara. Kada  Baja nauči staccato  i ispoštuje napisano, pisaću. Nije lako preskočiti sve stepenice i postati prvak. Zato imamo to-nešto-ne znam šta. Pride i falš. U retko srećnim trenucima slušamo Ivana Tomaševa. Feranda!  Pevača. Umetnika.
Dragutin Matic kao Grof  Luna, večeras me izneverio u većem delu. Iako je bio pevački  sve bolji tokom predstave, ne bi smeo sebi da dozvoli da  mu se dešavaju intonativni problemi. Nema razloga. Gluma  je bila odlična, a kada je dostigao punu formu, sve je bilo kako je  i uvek, ali publika ne želi „voz“ iz seždesetih, da se polako ubrzava, t.j., dolazi u formu, već od početka doživljaj.
Dušan Plazinić kao Manriko je bio  uobičejno postojan u svojoj pevačkoj nemoći. Tu i tamo je pokazao da možda i može nešto da otpeva kao svaki tenor, ali,... to su, ipak, bile samo naznake. Trudio se, angažovao,... ali,.... Sorry.
Jelena Vlahović kao Acučena....... Prvo sam pomislila kako neću ništa da napišem, jer poštujem njen umetnički rad sve dok se nije povukla sa scene. Ali....... Ako je Gospođa dozvolila sebi da se pojavi OPET na sceni, u ovako užasnom stanju, ja nemam milosti. Da je uvidela da NE TREBA da se dovede u ovu situaciju, ok. Pošto nije..... Paljba ! Ovo je večeras bilo sve, sem pevanja. Analiza? Ako imate živaca, čitajte, potrajaće. Glas, nekada ogroman i moćan, večeras starački poljuljan. Krkljanje, neartikulisane fraze, pokušajem  velikog znanja i nekadašnje moći  da pokrije svoju nemoć, ne da nije uspela, već je razjarila publiku. Zašto moramo da slušamo ješ jednu Tatjanu Mitić? Zašto  Gospođa sebi dozvoljava da  joj se ljudi smeju? Ili da budu tužni? Zašto nije ostala DAMA, VELIKI MEZZOSOPRAN? Zašto smo morali da slušamo „visine“ kojih nema, a altovski registar neartikulisan? Ovo nije mesto za urlikanja.... ovo je opera! Surovo, ali tako. Nemam milosti, jer sam izmaltretirana. Pored mene je sedela Gospodja Jelica, Dama koja se seća mnogih veličina poput Ljiljane Molnar Talajić, Ruže Pospiš Baldani, Milke Stojanović..... Dama koja je poznavala Mstislava Rostropoviča i neke  druge poznate umetnike i  pita se..... gde je došla večeras? Gospođa  se ne bavi muzikom, ali SAVRŠENO poznaje operu i sve  ČUJE. Isto što i ja, isto što i većina..... Gospodo „beli međedi“.... razni komentari se čuju na pauzama. Ali  Vi ste GLUVI. A radite u Operi !!!!!
E sada , ipak,   malo i da se razvedrimo. Ali malo.
Lana Kos, gošca, kao Leonora,..... veoma pristojna. Samo to. Bez lažnih dodvoravanja. Lana ima sasvim prosečnu evropsku tehniku, odličnu glumu, sve je kako treba, ali......"ukus", tokom predstave je,  kao ukus iz „plastenika“. Nema duše. Nema. Nema. Nema harizme.  Nema ni piano. Nema vajanja i dinamike. Jednolično, a odlično pevanje. Moram da kažem!  Sanja Kerkez ima sto puta lepši piano. IMA GA ! A ima i dušu !
I tako..... dođosmo do kraja ove mučne predstave. Jedina svetla tačka je bila predposlednja slika, duet Grofa Lune i Leonore. Tu su se sasvim razigrali, uneli do kraja, raspevali i Dragutin, maximalno, i Lana, koliko je "povukao" Dragutin.... ali TEK TU. Pred kraj. A ja sam tada već bila izluđena i izmorena, izmrcvarena i ljuta.
Orkestar i Maestro Savić???? Tempa  u histeričnim nelogičnim promenama u toku arija i dueta....jer , zaboga, jedan mora da peva brže, jer nema dah, a drugi sporije, jer mu se tako čefnulo.....dilentatizam na vrhuncu.....
Publika je MLAKO aplaudirala svima..... manje više slično. Zar nije to neki, makar kakav, pokazatelj. Gospodo.... divnom Nebojsi Babiću, koji ima  "drugorazrednu" ulogu u Moci Sudbine, publika je na sve tri predstave  dodelila ovacije, na otvorenoj sceni i na kraju predstave. Znači li vam to nešto? Meni mnogo......

Zapitajte se koga nam dovodite i koje kombinacije pravite za operske predstave. U maju nas ceka  GOŠĆA ANASTASIJA HOLC ?????? Folirantkinja zvana Sanja Petrović? Pa dokle ide vaš bezobrazluk BRE ??????




O istoj temi, ali iz malo drugačijeg ugla:




.

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.