11. 01. 2018.

Beogradska opera. Đakomo Pučini, Toska, Nikola Kitanovski, Jasmina Trumbetaš Petrović, Miodrag Jovanović, Dejan Savić.










Kada Toska nema Tosku,
ili
 kada Toska ima samo jednu  rolu
Kavaradosija
 kao  Nikolu Kitanovskog
 10. 01. 2018.
A pre objašnjenja gore navedenog, počinjem od mog omiljenog slogana: “Dok mi ne dosadi, volim da krenem od pozadi “….

Zločinačko  NOTOČAŠĆE se nastavlja, sve silnije i postojanije. Bravo. Nemojte da se pitate ko je notočasnik? Znate!
Umetnik u rasturanju orchestra koji i onako jedva čeka da radi šta hoće, a to je ili da ne svira  ono što piše, ili da svira što manje i aljkavije… Uspeva im i zato im čestitam. Verujte (bez šale)….. imamo  orkestar za …. itd, ko se seća… Mislim da ni najveći pevači SVIH vremena, posle ovakvog dirigovanja, ujdurme i haosa ne bi mogli da dođu do kraja predstave bez napora, stresa i histerije. Ali….. našima je to ŠALA. Dođoše do kraja, pokloniše se publici, zadovoljni, srećni i ushićeni… misle da je bilo sjajno. Neka misle, neću da ih bunim. Ne bi bilo fer sa moje strane. Pssst…. Pustite ih…. Oni su PRVACI, a prvacima je sve dopušteno. Tako je govorio ….
A to što je  pred ariju “E lucevan le stele” gudački UŽAS (viole, čela) zvučao kao nekada oni iznemogli starci u hotelu Moskva…. Nikom ništa. Cvili ono jadno čelo, gudalo se vuče, prsti se muče, zvuk je kao sa škripavog tavana, uvek je publika izranjavana …. I NIKOM NIŠTA.
A publika večeras baš neka… probrana. Puno stranaca, puno poznavalaca opera. A mene sramota. Mene. NE VAS!!!!!  Vi nemate tu osobinu…. Sramotu. To je rezervisano samo za one koji imaju još neke ljudske osobine: čast, poštenje, kvalitet, pa i um. Daleko je to od vas, koji sve ovo krojite. Loši ste šnajderi, samo da znate.
A da se vratim na FENOMEN: opera Toska, sa jednim likom, Kavaradosijem?  Hajde.
Nikola Kitanovski. Zbog njega sam večeras došla na ovu predstavu. I drago mi je, jer sam konačno čula TENORA u našoj operskoj kući. Od njegovog gostovanja do gostovanja, dugo je vreme…. Ali… Iako ni  Nikola nije bio u punoj snazi, da li on lično, ili zbog celokupne atmosphere…. to nije umanjilo lepotu i snagu njegovog glasa koji nam tako nedostaje. Neću da ulazim u detalje, reći ću samo da nam Nikola treba. Češće, zapravo redovnije. Jer  je veoma ležeran na sceni. Prirodan, a profesionalan. Iako retko peva u operi, zapazila sam nešto veoma važno…. ne gleda u dirigenta kao gospodja Toska (JTP), koja ne može ni ton da ispusti, a da ne traži pogledom pomoć…. Gospodja sa iskustvom, životnim, scenskim….  Da, kako da ne…. I NIKADA ne zna ulogu potpuno. I  nije do sada, pošto to nije u njenoj prirodi da bude  graciozna i elegantna kao pojava, naučila kako se podiže krinolina, haljina, ili plašt, već se sapliće o istu…. Malo je smešno, zar ne? O pevanju i glumi…. Uglavnom copy-paste iz prethodnih blogova.
Moj omiljeni lik u Toski, Skarpija, Miodrag Jovanović….. Imaš sliku, nemaš ton, zapravo imaš i ton, ali…. avaj….. bolje da izostane ….
Drekavci i urlatori, postojani. Uvek tu da nas užasnu.
I tako, atmosfera mlaka kao izhlapela kisela voda, Toska samo sa Kavaradosijem, sve u svemu…. Veoma bedno. A ja umorna od bede, skromna, jer sam željna samo male primese  sjaja. Sjaj, šta to beše? Staniol… ili nešto slično? Odoh da kupim bombone u staniolu, ima ih, bar mirišu….
Idemo dalje, 13. se bliži….  

Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.