09. 02. 2017.

Verdi, Travijata, Ekaterina Klementieva, Ilmar Lapinš, Alfred, Vučko, Flora. Beogradska opera, štikla i umrli muzičari.




















   08. 02. 2017.

Ko nam  stalno peva, i u ludilo  nas vodi,
 to je naš  Alfred  sto operom brodi


Odakle da počnem ? Od uvertire?
 Kraj pre kraja.  I neočekivana smrt do jaja !
Ilmar Lapinš, gost dirigent, danas  metuzalem, a i dalje  dirigent, kome smo se davnih osamdesetih GLASNO smejali sa druge galerije, levo (to je bila  baza ljubitelja i POZNAVALACA opere). Opet nam je priredio mučenje. Podrazumevano, jer ako je pre trideset godina bilo za ismevanje, sta sada da očekujemo? Da umre, u duetu,  sa Violetom  Valeri, on u fraku, ona u crnoj koncertnoj haljini i visokim štiklama. Kostimograf? Reditelj? Direktor, pardon VD? Ima li koga, sem upravnika koji to, očigledno, dopušta!!!!
Vraćam se na uvertiru, koja je trajala do besvesti, sa iznemoglim Lapinšom i muzičarima, koje baš boli uvo, ko im maše. A onda se pojavljuje ONA. Gošća, Traviata,  Ekaterina Klementieva. Sa greskom. Da li slučajnom, ili ne, sve jedno. Gošća  ima mentalni ( uglavnom memorijski, od treme ili amaterizma, a samim tim i neiskustva?) PROBLEM. A Bog joj dao veoma lep glas, zvonak, prodoran,  lak kao pero, moze da peva kao slavuj, ima divan pijano,  odlične nijanse i dinamiku, solidnu glumu,  ali…….  PREKID !  U sred arije! I to se ponavlja  kroz sva tri čina – e to je  bila  jeb...a, ali  bez vina. Gospodo, mi nismo prihvatilište za  unesrećene.  Mi smo došli da slušamo operu!  Šta tu nije jasno ? …. Prvi čin: Arija  Follia?  Ne znam. Da li je FOLLIA????? (glupost)  Ekaternia ima blok dva puta! I više nego dovoljno. Ovo nije amatersko društvance iz Prćilovca, pa da se radujemo  SVEMU I SVAČEMU. Ovo je OPERA. Beogradska. Alal vera! I sta me briga kako će do kraja ići dalje i da li će? Ja sam nemilosrdna publilka, ne ova koja  je večeras, kao i na svim drugim  predstavama, potpuno bez ideje šta je dobro a šta čujemo, ja sam ONA NEMILOSRDNA ZNALAČKA PUBLIKA koja NEĆE da štedi izvođače. ONA nastavlja kroz operu sa svojim LUDOSTIMA. BEZOBRAZLUKOM ! Surovo?  A nije surovo da nas  maltretiraju ovakvim izvođenjem. I još plaćamo!  Jeste naša volja, ali nam je “servirana” gošća, te svako normalan pomisli da je BOLJA od domaćih…… I šta me briga šta će neko da kaže, da li je imala ovaj ili onaj problem. Izbledeli kaleidoskop, sa propalim staklićima? Pitaćemo Savića zašto nam dovodi defektne pevače. Pa mi ih već sasvim, zapravo previse, imamo. Još ih sada i uvozimo.  Zar nam nije dovoljan, a nije jedini, nažalost, Plazinić? Neću da pišem  o njemu. Sve je isto, ili još gore. Jedino su ga očešljali. To je promena. Nevažna.
Imamo u Travijati  i  Oca Žermona. Divan lik, TOPAO, zaštitnički. A mi slušamo Vuka Zekica. Vuče, Vuče, tako se ne arlauče. Da li je Vučko  čuo za PIANO, kao pojam dinamike? Peva kao drvoseča nakon dobro obavljenog obaranja drveća. Vojnički, odsečno, paradno, gromoglasno, iseckano, nimalo LEPO. A ima odličan glas. Ali nema školu. I sta sad? 
Sve je trajallo predugo. Od uvertire do kraja. Deda Ilmar zeznuo.  Poslednji čin?  Follia? Violeta ustaje iz kreveta, bolesna pred umiranje, izmučena….ali avaj …. Mi je vidimo našminkanu kao holivudsku glumicu na crvenom tepihu, umesto našminkanu za odlazak u smrt, u crnoj haljini i ŠTIKLAMA !  Ma može ta kombinacija, kako da ne, ali za neke druge stvari. I Štikle bez haljine. Erotika, lepota. Ali….. Ne  kod Verdija, nije on tako zamislio svoju umiruću Violetu.  Ne kod ovakve Travijate. Ja sam poželela da umrem.  Ne oni.  Oni su bili raštimovani, jadni,  raštrkani na sceni,  niko nikoga    ne čuje, svi pevaju zajedno, a svako za sebe. Tačno. Svako za sebe: Ali, nažalost,  i za nas!  Jedino je tu  mogla Anina da nas spase, da je umela, ali  I ona je, jadna,  zalutala, kao  i svaka sobarica, služavka, glasnica…. kojih ima u skoro svakoj operi, a koje su, po pravilu, kod nas, apsolutno užasnih glasova. A nama ovo večeras uopšte nije trebalo. Ne ova postava, ne ovaj dirigent, ne ovo lagano mrcvarenje. 
Od silne izmučenosti, zaboravih na baletski performans. Za ono što smo večeras videli, nalazim opravdanje da  su u “štrajku”, pa su nam  poslali 5  "nazovi  balerina", sve pozamašne i debeljuškaste. A baš one bi mogle da potpomognu  sopstvenom UBU,a i same sebi,  da se, npr.  prijave za štrajk gladju.  Možda bi nam, nakon  toga, balet  bio bolji.
Jedini lik koji je večeras bio  dostojan uloge i cele opere u svakom smislu, je  Flora, Ljubica Vraneš. Ali ovo nije opera Flora, već Travijata. Ili sam ja pomešala nešto?
Obrni, okreni, I dalje idu  prema meni. A ja …. Postacu alkos, zbog njih. Ili ovisnik o tabletama. Tabletoman, narkoman, ali nikako, ne na ovaj način,  batakoman. Jer kada je sve KONAČNO bilo gotovo, izađoše na scenu akteri u svojim kostimima, jedino se gošća pojavila u koncertnoj haljini  sa šlicem, (nemam ništa protiv, naprotiv )  I štiklama (u kojima je umirala i umrla) i pokazala nam  svoj batačić. Draga Ekaterina,  pa mi takve trpamo u lonac, za supu. A one prave batake, od kojih se  sve zamuti u glavi ?….Upitajte muški svet…..


O istoj temi, ali iz drugog ugla:


Nema komentara:

Objavi komentar

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.